Dagar kommer dagar går.

Om allt från åsikter till recensioner av teknikprylar. Häng med, delta och tyck till!

Testkört ny tv-tjänsten MAGINE

Publicerad 2013-05-23 13:50:46 i Tekniska prylar

 
 
Fick en invite / inbjudan att testa den nya online-tjänsten Magine gratis i en månad, och det är något som jag så klart inte tackar nej till.
 
Dom erbjuder 31 kanaler att välja mellan och man kan se på flera kanaler samtidigt, fast inte på samma program.
 

Kanal-listan

SVT1
SVT2
TV4 News
TV4
CNN
MTV
National Geographic
Cartoon Network
Boomerang
Nickelodeon
Nickelodeon Jr
SVT Barnkanalen
Eurosport
TCM
Silver
TNT
Showtime
Star!
Kanal Global
BBC Entertainment
BBC World News
Sjuan
TV4 Film
TV4 Komedi
TV4 Guld
TV4 Sport
TV4 Fakta
TV4 Fakta XL
Kunskapskanalen
SVT 24

Utbudet av program passar mig rätt bra men jag önskar man kunde välja bort kanaler som man inte är intresserad av, och istället lägga till andra. Jag har inte så stort intresse av att titta på barnkanaler eller sport...
 
Har kört kanalerna nu några dagar via datorn till storbildsteve och det fungerar bra, streamar utan hack eller annat tekniskt krångel.
 
Det jag INTE tycker om är att man måste i princip lämna ut allt om sej själv före man ens kan logga in - dom vill veta dina personuppgifter, du måste verifiera dina uppgifter via att få en SMS-kod till din mobil, du måste uppge vart du bor och du kan BARA logga in sedan på ditt Magine-konto om du har Facebook eller Twitter.
 
Det där lär dom förlora på för folk vill ha det enkelt och att bara använda en enkel e-adress och lösen, inte blanda in övriga sociala media. I alla fall tycker jag så. Blev riktigt sur på det där idiotiska påhittet!
 
Det andra jag retat upp mig på är att dom bara (än så länge?) erbjuder sin app för iPhone-ägare och inte för Android. Låååågt.
Så länge dom inte ändrar på det så kommer vi inte gå över till att bli BETALANDE KUND efter att provperioden är slut, det är inte värt 99 kr när man inte kan utnyttja tjänsten fullt ut.
Alla har inte iPhone....
 
Har du några frågor till mig om tjänsten så ställ gärna din fråga här! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Days comes and goes

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela