Dagar kommer dagar går.

Om allt från åsikter till recensioner av teknikprylar. Häng med, delta och tyck till!

Hantera svåra situationer

Publicerad 2013-08-14 10:43:47 i Allmänt snack

 
 
 
Hur hanterar du jobbiga situationer?
 
Jag är en sån som tar tag i det direkt när det uppstår! Går aldrig och väntar och låter det ligga och gro i kroppen, det gör bara att man fruktansvärt dåligt.
Skulle man exvis få en felaktig räkning så ringer jag inom 20 sekunder efter att brevet kommit till företaget och ifrågastätter. Vissa väljer att bara låta det vara och betalar även fast det är fel, bara för att dom tycker det är så obehagligt att ringa såna samtal. Obegripligt!
 
Likaså om en person ringt som jag inte vill prata med, men som av släktskäl eller av andra orsaker finns i livet, så ringer jag tillbaka nästan omgående när jag kan.
Bara för att få det överstökat!
Få bort den onda magkänslan och för att kunna lägga det bakom mej och glömma det.
 
Med stigande ålder så kommer också en pondus och mer styrka i att ryta ifrån till folk och fä som man tidigare bara tigit och accepterat, hur fel det än känts. För man har inte vågat.
Men nu ifrågasätter man både läkare och myndighetspersoner utan att tveka det allra minsta och det känns oerhört skönt. Det har också visat sej vara det bästa sättet ATT få den hjälp man har rätt till och behöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Days comes and goes

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela