Dagar kommer dagar går.

Om allt från åsikter till recensioner av teknikprylar. Häng med, delta och tyck till!

Tröttsamt

Publicerad 2013-03-22 12:56:47 i Själen & Hälsan

Utan att gå in på det mer än så, så är jag så förbannat trött på att folk inte sköter det som ska, när det ska skötas, utan att man alltid måste dubbelkolla ATT det har gjorts, eller ATT det har kommits ihåg att fixas det som ska fixas.
Påminna, dubbelkolla, fråga, förhandschecka - oerhört tröttsamt.
 

Gör man det inte fungerar heller ingenting åt dem!
MEN - vem hjälper mig?
Vem finns där för mej och frågar, dubbelkollar, lugnar och talar om att "allt är fixat"?
Inte någon, så klart. 
 
Och problemet kommer ju när man INTE gör allt det där "kollandet" åt andra, att det blir problem och den som ändå i slutändan då MÅSTE rycka in och rädda situationen är - jag.
Och när man då vet att det är så det är, så är det bättre att rycka ut redan från början!
 
Så därför säger jag och menar med spyfärdig trötthet
- Tänk om folk skötte det som ålagts dem ATT sköta, så jag slapp!
Tänk om någon nångång tänkte på hur deras agerande påverkar mej! 
 
Usch!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Days comes and goes

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela