Dagar kommer dagar går.

Om allt från åsikter till recensioner av teknikprylar. Häng med, delta och tyck till!

Inte alls!

Publicerad 2013-03-22 18:09:00 i Själen & Hälsan

 
Det står i Aftonbladet idag att man blir lugn och stressfri av att ha husdjur hemma!
 

1 Du blir mindre stressad

 
FEL, hävdar jag. Finns det något mer stressande att ha en
  • hund/katt som hårar ner överallt,
  • gräver hål i gräsmattan,
  • smiter ut och ständigt måste övervakas,
  • skäller/vaktar i tid och otid,
  • övertar halva sängen på natten eller börjar leka med nån boll mitt i natten. Precis när man äntligen lyckats somna så gör den så att man vaknar!
  • Man kan aldrig ta sovmorgon och man måste ut i ur och skur, hur sjuk man än är själv.
  • Ska man vara borta länge måste man antingen ordna hundvakt eller ta den med sej på något sätt.
  • Den blir sjuk och kostar massor i veterinärkostnader och operationer /rehab.
  • Djurförsäkringar är inte billiga och inte heller foder!
 
Jag förstår inte. Mindre stressad? - absolut INTE, snarare tvärtom!  
 
Bäst att förtydliga så jag inte framstår som en djurhatare, det är snarare tvärtom även där.
Jag älskar djur, djupt och innerligt, men jag vill inte ha besväret själv att få mitt hem nerskitat och nerhårat. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Days comes and goes

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela