Dagar kommer dagar går.

Om allt från åsikter till recensioner av teknikprylar. Häng med, delta och tyck till!

Rensa för glatta livet!

Publicerad 2013-05-19 16:39:00 i Allmänt snack

 
   Det finns inget mer befriande än att rensa och städa hemma!
 
Slänga gamla prenumerationstidningar som legat där och bara samlat damm i skåpet i flera år och som man aldrig någonsin kommer att läsa igen.
Jag menar, vem fan bryr sej om vad Carola gjorde 2007?
Nej just det!
 
Att ha ett hem som är rent i både skåp och PÅ skåp och i synliga ytor gör att man blir glad ända in själen.
För även fast skåpen är stängda som lurar dom mej inte,
jag vet vad som finns innanför och det räcker med det.  ;-)
 
Att komma hem till ett hem som är dammfritt, fritt från hår från husdjur, rökfritt och istället doftar av sköljmedel och såpa - det kan göra vilken trött människa som helst glad.
I alla fall mig.
 
En del tycker det är hemtrevligt med en massa samlarprylar, små fula porslinskatter, tallrikar på väggen, arvegods och halvtorkade blommor i en sprucken kruka, mattor på mattor och en dov röklukt som ligger över nikotinfärgade tapeter.
Det tycker jag är helt obegripligt, hur nån kan tycka att det skapar harmoni och trivsel?!
 
Hur vill du ha det hemma och när du kör storstädning
- tar du även inne i skåpen eller bara det synliga?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Days comes and goes

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela